Volvo Penta представи хибридна концепция за IPS задвижваща система
Проектирана, за да се даде възможност за движение с нулеви емисии за морски плавателни съдове, Volvo Penta представи хибридна концепция за своята IPS задвижваща система. Чисто електрическият режим позволява навлизане на лодката в зони с чувствителна околна среда, предоставя подобрен комфорт на борда и подобрени характеристики за управление на лодката.
Във връзка със съобщението, че през 2021г. Volvo Penta ще представи решения за суша и море с ел. задвижване, компанията разкри подробности за концепцията си за хибридно захранване на IPS системата. Проектиран за разширяване предимствата на IPS, хибридният вариант ще позволи на лодките да влизат в зони с ниски и нулеви емисии, които се очаква да бъдат въведени през следващите години. Хибридната конфигурация ще донесе допълнителни предимства, включително по-нисък шум, вибрации и експлоатационни разходи. Хибридната система IPS първоначално е планирана за диапазона 8-13 литрови двигатели, подходящи за захранване на плавателни съдове, като фериботи, пилотски лодки, обслужващи лодки, както и яхти. Той използва доказаната хибридна технология, разработена за пръв път от Volvo Group, която Volvo Penta в момента адаптира и сертифицира за морски приложения, използвайки своя богат опит.
„Хибридът предоставя гъвкаво решение, което поддържа високата ефективност, предлагана от системата IPS, и добавя възможността да се работи в зони с нулеви емисии“, казва Никлас Тюлин, директор по ел. мобилност задвижвания на Volvo Penta.
Как работи?
Между двигателя и IPS-а са добавени съединител и електрически мотор. Електрическият мотор се поддържа от мащабируеми (в зависимост от нуждите на приложението) литиево-йонни батерии, които могат да се зареждат външно с AC или DC зарядни устройства; или презареждат, използвайки първичния дизелов двигател. Отварянето на съединителя позволява на лодката да работи само в електрически режим, а при затворен съединител могат да се използват едновременно дизелово и електрическо захранване в паралел. От гледна точка на управлението, капитанът ще използва познатите контролни интерфейси на системата IPS, като ще се добавят нови режими на задвижване, от които да се избира.
Паралелният хибриден IPS в момента е в ранен стадий на развитие, като системата е валидирана в тестовия център на компанията в Гьотеборг и тестовете с лодка се планират да започнат в началото на 2020 г.
По време на този процес клиентът ще изиграе важна роля при разработването на системата за използване в редицата морски приложения. Хибридната IPS ще бъде достъпна за търговските потребители през 2021 г., следвана от опция за лодките за развлечение съвсем скоро след това. С течение на времето тази система ще премине от хибридни технологии към варианти с изцяло електрическо задвижване. Част от ангажимента на Volvo Penta е да предлага на клиентите гъвкави технически решения, които най-добре отговарят на техните нужди.
|