Новини

IMO TIER III

IMO TIER III

Като компания, която се гордее с екологичните си показатели – Родне е тествала нов 13-литров двигател Volvo Penta с пакет за намаляване на емисиите в един от своите фериботи. Норвежката компания е избрала тандемът D13-IPS1050, който отговаря на изискванията на IMO Tier III, преди промените да влязат в сила през 2021 г. Устройствата са инсталирани в катамаран Ригерой, който работи като ферибот, лодка за разглеждане на забележителности и чартърен кораб.

„Искахме да изпробваме новото оборудване рано, за да бъдем една крачка пред нашите конкуренти и новите регулации, както и да опознаем добре системата, за да установим как тя генерира по-малко емисии“, казва Ролф Кристиансен, технически ръководител в Родне. „Имаме програма за увеличаване на горивната ефективност и намаляване на вредните емисии от нашите плавателни съдове, което е важно както за нас като компания така и за околната среда“. Компанията Родне е на повече от 60 години и сега е една от най-големите норвежки фирми за високоскоростни фериботи. Разположена в Ставангер, тя осигурява пътнически транспорт, туристически кораби и лодки- линейки. Катамаранът Ригерой превозва пътници четири пъти на ден между Ставангер и остров Квицой. През лятото лодката предлага обиколки за разглеждане на забележителностите на Лисефьорд (фиорд от 26 мили) до живописни места като Пълпит Рок (високо скалисто плато, надвиснало над водата) и пещерата Вагабонд (залив с морски басейн). Ригерой работи до десет часа на ден, а оперативните му изисквания са разнообразни: „Най-голямото предизвикателство за пътническите услуги на Квицой е откритото море с големи вълни, силни ветрове и трудни води за навигация, което означава, че се нуждаем от надеждна лодка и двигател“, казва Кристиансен. Регламентите на IМО Tier III ще се прилагат през 2021 г. за кораби, влизащи в Балтийско море и Северно море и ще предвиждат намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) с около 70% повече в сравнение с настоящите нива на IМО Tier II. С Volvo Penta IMO Tier III се надхвърлят определените граници на емисиите при намаляване на NOx до 75%. Отработените газове се смесват с UREA / DEF (дизелова отработена течност) в устройството SCR. Двата алтернативни изпускателни отвора са проектирани за морските стандарти и ще предоставят на клиентите различни SCR конфигурации. В комбинация с отделната инжекционна UREA тръба, решението ще даде възможност за гъвкави и компактни инсталации. Резервоарът DEF има датчици за проверка на нивата и качеството на UREA. „Новите двигатели работят повече от задоволително, а системите IPS са лесни за инсталиране – те заемат малко пространство и осигуряват добра маневреност. Получаваме добро обслужване от дилърите на Volvo Penta в Ставангер и Берген и можем да инсталираме агрегати на Volvo Penta IMO Tier III в други наши кораби.“, казва Кристиансен.