
Търсене |

VOLVO PENTA CENTER - СЕНИ ЕООД
Начало | ›Начало | ›Публикации | ›Volvo Penta представя активна защита срещу корозия за Z-колони |

Новини

Volvo Penta представя активна защита срещу корозия за Z-колони
ACP – Active Corrosion Protection системата е разработена така, че да предпазва извънбордовия движител на плавателния съд от корозия във водата. В момента тази новост все още се разширява и на този етап е достъпна за всички Volvo Penta Z колони с платформа EVC, за всички дизелови и голяма част от бензиновите двигатели.
„Ние сме първата компания, която осигурява пълна корозионна защита с активна система“, казва Джонас Велиндер, продуктов специалист по морска електроника. “ Тази разработка бе задвижена от клиентското търсене на лесно решение за превенция на извънбордовите движители от корозия. Това е интересна стъпка и ще бъде добре посрещната от корабособствениците.“
В морската индустрия, корозията традиционно бива преборена чрез поставянето на „жертвени“ протектори, направени от метали като магнезий, алуминий или цинк, които се прикрепят към корпуса или извънбордовия движител за да защитят основните компоненти от корозиране. Тези протектори се износват във времето и трябва да се сменят периодично.
„Проблемът при традиционната система е, че вие никога не може да разберете кога протекторите са напълно изчерпани,“ добавя Велиндер. „Те могат да се износят изцяло на всяко едно място без видим признак като по този начин задвижването се поставя в риск на корозия.“
АСР системата на Volvo Penta е изцяло вградена в EVC на лодката, позволяваща на собственика да наблюдава статуса на защитата от мястото за управление. Тя е вградена в стандартния дисплей за контрол на двигателя, което значи, че няма нужда от допълнителни дисплеи.
Системата се доставя с пълно оборудване, включващо контролен модул, модул за трансума и резервни жертвени аноди. Системата се захранва от спомагателна батерия (акумулатор) и е снабдена с възможност от захранване на брега (външно захранване), докато съдът е на кей. Ако захранващата батерия се изчерпи, движителят продължава да е защитен от резервните аноди.