VOLVO PENTA CENTER - СЕНИ ЕООД

НачалоНачалоПубликацииVolvo Penta представи хибридна концепция за IPS задвижваща система

Новини

Volvo Penta представи хибридна концепция за IPS задвижваща система

Volvo Penta представи хибридна концепция за IPS задвижваща система

Проектирана, за да се даде възможност за движение с нулеви емисии за морски плавателни съдове, Volvo Penta представи хибридна концепция за своята IPS задвижваща система. Чисто електрическият режим позволява навлизане на лодката в зони с чувствителна околна среда, предоставя подобрен комфорт на борда и подобрени характеристики за управление на лодката.

 

Във връзка със съобщението, че през 2021г. Volvo Penta ще представи решения за суша и море с ел. задвижване, компанията разкри подробности за концепцията си за хибридно захранване на IPS системата. Проектиран за разширяване предимствата на IPS, хибридният вариант ще позволи на лодките да влизат в зони с ниски и нулеви емисии, които се очаква да бъдат въведени през следващите години. Хибридната конфигурация ще донесе допълнителни предимства, включително по-нисък шум, вибрации и експлоатационни разходи. Хибридната система IPS първоначално е планирана за диапазона 8-13 литрови двигатели, подходящи за захранване на плавателни съдове, като фериботи, пилотски лодки, обслужващи лодки, както и яхти. Той използва доказаната хибридна технология, разработена за пръв път от Volvo Group, която Volvo Penta в момента адаптира и сертифицира за морски приложения, използвайки своя богат опит.

„Хибридът предоставя гъвкаво решение, което поддържа високата ефективност, предлагана от системата IPS, и добавя възможността да се работи в зони с нулеви емисии“, казва Никлас Тюлин, директор по ел. мобилност задвижвания на Volvo Penta.

 

Как работи?

Между двигателя и IPS-а са добавени съединител и електрически мотор. Електрическият мотор се поддържа от мащабируеми (в зависимост от нуждите на приложението) литиево-йонни батерии, които могат да се зареждат външно с AC или DC зарядни устройства; или презареждат, използвайки първичния дизелов двигател. Отварянето на съединителя позволява на лодката да работи само в електрически режим, а при затворен съединител могат да се използват едновременно дизелово и електрическо захранване в паралел. От гледна точка на управлението, капитанът ще използва познатите контролни интерфейси на системата IPS, като ще се добавят нови режими на задвижване, от които да се избира.

Паралелният хибриден IPS в момента е в ранен стадий на развитие, като системата е валидирана в тестовия център на компанията в Гьотеборг и тестовете с лодка се планират да започнат в началото на 2020 г.

По време на този процес клиентът ще изиграе важна роля при разработването на системата за използване в редицата морски приложения. Хибридната IPS ще бъде достъпна за търговските потребители през 2021 г., следвана от опция за лодките за развлечение съвсем скоро след това. С течение на времето тази система ще премине от хибридни технологии към варианти с изцяло електрическо задвижване. Част от ангажимента на Volvo Penta е да предлага на клиентите гъвкави технически решения, които най-добре отговарят на техните нужди.